Губиниська селищна рада
Самарівський район Дніпропетровська область
Проекти рішень
від 11 квітня 2023р. № 4
22 сесія
VIII скликання
Про затвердження Програми інформатизації «Цифрова громада» Губиниської селищної ради на 2023-2025 роки
Опубліковано 11 квітня 2023

П Р О Є К Т


ГУБИНИСЬКА СЕЛИЩНА РАДА

НОВОМОСКОВСЬКОГО РАЙОНУ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

VIII СКЛИКАННЯ

ДВАДЦЯТЬ ДРУГА СЕСІЯ


Р І Ш Е Н Н Я


2023 року № - 22/VIII

 

Про затвердження Програми інформатизації «Цифрова громада»

Губиниської селищної ради на 2023-2025 роки


Відповідно до ст. 25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», керуючись Законами України «Про Національну програму інформатизації», «постановою Верховної Ради України від 31 березня 2016 року № 1073-VIII «Про Рекомендації парламентських слухань на тему: «Реформи галузі інформаційно-комунікаційних технологій та розвиток інформаційного простору України», від 12 квітня 2000 року № 644 «Про затвердження Порядку формування та виконання регіональної програми і проекту інформатизації» (зі змінами та доповненнями), розпорядженнями Кабінету Міністрів України від 24 червня 2016 року № 474-р «Деякі питання реформування державного управління України», від 15 травня 2013 року № 386-р «Про схвалення Стратегії розвитку інформаційного суспільства в Україні», рішенням обласної ради від 07 серпня 2020 року № 624-24/VII «Про Стратегію регіонального розвитку Дніпропетровської області на період до 2027 року», регіональної програми інформатизації (РПІ) «Дніпропетровщина: цифрова трансформація» 2023-2025 роки, Губиниська селищна рада


ВИРІШИЛА:

1. Затвердити Програму інформатизації «Цифрова громада» Губиниської селищної ради на 2023-2025 роки, що додається.

2. Контроль за виконанням цієї Програми покласти на постійну комісію з питань планування, фінансів, бюджету та соціально – економічного розвитку.


Селищний голова Петро ЄРЬОМЕНКО


 ЗАТВЕРДЖЕНО

до рішення Губиниської селищної ради № - 22/VІІІ 2023 року

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Програма

інформатизації «Цифрова громада»

Губиниської селищної ради


на 2023-2025 роки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

смт Губиниха

2023 рік

 

 

 

І. Паспорт

Програми інформатизації «Цифрова громада»

Губиниської селищної територіальної громади Новомосковського району



1.

Найменування територіальної громади

Губиниська селищна територіальна громада

2.

Заголовок, дата, номер розпорядчого документа про схвалення проекту Програми

Розпорядження селищного голови від 17.03.2023 року № 60

3.

Дата погодження проекту Програми Генеральним державним замовником

національної програми інформатизації



4.

Заголовок, дата, номер розпорядчого документа про затвердження Програми


5.

Розробник Програми

Відділ загальної, організаційної та інформаційної роботи

 

(назва структурного підрозділу органу місцевого самоврядування)

6.

Керівник Програми


Перший заступник селищного голови Борисенко Антон Олександрович, 0976565274

(посада, прізвище, власне імʼя, по батькові (за наявності), номер телефону, електронна адреса)

7.

Науковий керівник Програми

(за наявності)

Доктор наук з державного управління, професор, Сергій Квітка

(посада, прізвище, власне імʼя, по батькові (за наявності), номер телефону, електронна адреса)

8.

Виконавці Програми (учасники)

Губиниська селищна рада,

Відділ освіти, сім'ї , молоді та спорту Губиниської селищної ради,

Відділ культури, релігії та туризму Губиниської селищної ради

(структурні підрозділи органу місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації)

9.

Строк виконання Програми

травень 2023 – грудень 2025

10.

Джерела та обсяги фінансування

2023

2024

2025

Всього


Загальний обсяг, тис. грн,

780

975

1515

3270


у тому числі:




 


державний бюджет

0

0

0

0


обласний бюджет

0

0

0

0

 

районний бюджет

0

0

0

0

 

бюджет територіальної громади

780

975

1515

3270

 

інші джерела

0

0

0

0

 

 

 

ІІ. Концепція

  • Загальні положення
  •  

Програма інформатизації «Цифрова громада» Губиниської селищної територіальної громади Новомосковського району (далі – Програма) визначає основні засади реалізації політики у сфері цифрової трансформації на місцевому рівні та розроблена з урахуванням вимог:

Законів України «Про Національну програму інформатизації», «Про Концепцію Національної програми інформатизації»;

Постанови Верховної Ради України від 08 липня 2022 року № 2360-IX «Про затвердження завдань Національної програми інформатизації на 2022-2024 роки»;

постанов Кабінету Міністрів України від 12 квітня 2000 року № 644 «Про затвердження Порядку формування та виконання регіональної програми і проекту інформатизації», від 05 серпня 2020 року № 695 «Про затвердження Державної стратегії регіонального розвитку на 2021-2027 роки», від 03 березня 2021 року № 179 «Про затвердження Національної економічної стратегії на період до 2030 року»;

Указів Президента України від 26 серпня 2021 року № 447 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 14 травня 2021 року «Про Стратегію кібербезпеки України», від 7 вересня 2021 року № 487 «Про Національну стратегію сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні на 2021-2026 роки», від 28 грудня 2021 року № 685 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 15 жовтня 2021 року «Про Стратегію інформаційної безпеки».

розпоряджень Кабінету Міністрів України від 15 травня 2013 року № 386-р «Про схвалення Стратегії розвитку інформаційного суспільства в Україні», від 21 липня 2021 року № 831-р «Деякі питання реформування державного управління України» та інших актів законодавства;

Програма сформована як складова Національної програми інформатизації, визначає комплекс пріоритетних завдань щодо організаційних, правових, соціально-економічних, науково-технічних, технологічних та виробничих процесів, спрямованих на створення умов для забезпечення розвитку інформаційного суспільства, узгоджена з Національною програмою інформатизації України та з урахуванням завдань Регіональної програми інформатизації "Дніпропетровщина: цифрова трансформація" на 2023 – 2025 роки.

Реалізація завдань і заходів Програми шляхом упровадження цифрових технологій має значно стимулювати розвиток відкритого інформаційного суспільства в громаді, як одного з істотних факторів розвитку демократії у країні, підвищення продуктивності, економічного зростання, а також підвищення якості життя як мешканців громади, так і населення України в цілому, відповідно до Концепції розвитку цифрової економіки.


  • Аналіз стану інформатизації та основних тенденцій цифрової трансформації територіальної громади 

Територія Губиниської територіальної громади згідно з адміністративно-територіальним устроєм України входить до складу Новомосковського району Дніпропетровської області. До складу громади входить 25 населених пунктів, а загальна площа території громади складає 74949,80 га. За наявними даними ГУ статистики у Дніпропетровській області, станом на 01 січня 2022 року чисельність наявного населення Губиниської селищної територіальної громади становить 17535 особи.

В громаді функціонують 84 соціальних об’єкта з них: 1 адміністративний об'єкт (селищна рада); 6 старостинських округів, 18 медичних закладів, 16 закладів середньої освіти, 5 закладів дошкільної освіти, 1 центр надання адміністративних послуг, 33 об’єкта культури (бібліотеки та клуби), 1 спортивний заклад, 2 об’єкти житлово-комунального господарства та 1 центр соціального захисту та соціального забезпечення. Загальна чисельність працівників, які працюють в громаді складає 1557 осіб, які можна виділити за секторами: публічне управління та адміністрування, освіта, наука, охорона здоров’я, соціальна сфера, культура, спорт, туризм, будівництво, містобудування та архітектура, житлово-комунальне господарство, інфраструктура, захист довкілля, безпека тощо.

У цих умовах значно зростають вимоги до рівня інформатизації суспільства та інформаційно-аналітичного забезпечення громади з метою поглиблення інтеграції у регіональну, державну та європейську спільноту.

Стан інформатизації та динаміка цифрових трансформацій Губиниської громади  

Програма є першим документом громади в сфері цифрового розвитку. Для досягнення визначених цілей в громаді було визначено цифрового лідера та розглядається можливість створення відповідного підрозділу з цифровізації в структурі виконавчого органу територіальної громади.

З 2022 року в громаді запроваджено систему електронного документообігу на принципово новому рівні, що базується на використанні технології штрих-кодування, можливостей спеціального комп’ютерного обладнання, електронного цифрового підпису на базі програмного забезпечення “Автоматизована система управління документами “ДОК ПРОФ 3” (далі - СЕДО). СЕДО громади підключено до системи електронної взаємодії органів виконавчої влади (далі - СЕВ ОВВ).

З метою переходу до безпаперового режиму (Paperless) роботи в громаді є потреба у розширенні існуючих автоматизованих робочих місць в СЕДО громади шляхом збільшенні кількості робочих місць (ліцензій).

Губиниська територіальна громада має розроблений та функціонуючий веб-сайт https://gubiniha.dp.gov.ua, який нараховує 4 розділи (Наша громада, Рішення громади, Новини та події, Громадськості) що мають в своєму складі всю необхідну, актуальну та повну інформацію про територіальну громаду, структурні підрозділи та діяльність виконавчого комітету ради, депутатський склад та комісії, відомості про бюджет, а також адміністративні послуги.

Головна сторінка веб-сайту одразу повідомляє про всі актуальні та важливі новини громади, та має посилання на сторінку громади в соціальних мережах https://www.facebook.com/gubinihaotg.

В 2022 році на території громади створено Центр надання адміністративних послуг (далі - ЦНАП), де реалізовуються принципи одержання населенням широкого спектру інформації, отримання кваліфікованої консультації чи надання необхідної послуги в одному місці у сучасно обладнаному приміщенні з професійно підготовленим і привітливим до громадян персоналом. За принципом «єдиного офісу» і «відкритого простору», в межах одного приміщення можливо отримати послуги, які надаються різними органами влади та підрозділами органу місцевого самоврядування, зручно, швидко та в одному місці, з відповідними комфортними умовами очікування, заповнення документів, сплати за послуги, отримання консультації з будь-яких питань, тощо.

Відділ ЦНАП налічує 196 видів адміністративних послуг, з яких фактично надаються 107, надано доступ державному реєстратору до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обмежень, Єдиної інформаційної системи соціальної сфери (далі - ЄІССС), Реєстру територіальної громади (далі - РТГ), Прихисток, Реєстру пошкодженого та знищеного майна та Реєстру надавачів соціальних послуг. В рамках Програми планується придбати додаткове обладнання, що надасть можливість надавати адміністративні послугу в повному обсязі та підключення до Єдиного державного реєстр юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Єдиного державного демографічного реєстру (далі - ЄДДР) та Єдиного державного реєстру транспортних засобів.

Громада налічує 547 робочих місць, які забезпечені всією необхідною комп’ютерною технікою, але 70% цієї комп’ютерної техніки застаріло та потребує оновлення або модернізації, а також оновлення застарілого операційного програмного забезпечення. Тому потребує опрацювання питання щодо придбання сучасних засобів інформатизації та відповідного ліцензійного програмного забезпечення у тому числі для забезпечення безпеки інформації на персональних засобах інформатизації та сервісної підтримки. З метою побудови єдиного електронного комунікаційного центру громади, інтеграції робочих місць в єдину безпекову корпоративну мережу в рамках Програми планується створення сучасного захищеного приміщення з відповідним серверним та електронним-комунікаційним обладнанням.

На території громади розташовано 21 заклад освіти з них 16 закладів середньої освіти та 5 закладів дошкільної освіти. Усі заклади підключено до мережі високошвидкісного Інтернет. В закладах середньої освіти громади працює 306 вчителів із них зареєстровано на платформі всеукраїнської школи онлайн (далі - ВШО) – 254, тож показник користування педагогами платформою ВШО в Губиниській територіальній громаді складає 83%. Також згідно з аналізом використання е-журналів та е-щоденників 16 із 16 закладів середньої освіти використовують дані цифрові сервіси, тож показник по використанню складає також 100%.

На території громади функціонує 18 закладів охорони здоров’я з них 1 поліклініка, 9 амбулаторій та 8 фельдшерсько-акушерських пунктів, які підключено до мережі високошвидкісного Інтернет. В своїй діяльності при обслуговування населення запроваджено онлайн запис до лікаря, що в свою чергу спрощую процедуру надання медичних послуг.

В громаді налічується 33 закладів культури, які не забезпечені підключенням до мережі високошвидкісного Інтернет. На базі існуючих бібліотек планується створення сучасної мережі Хабів цифрової освіти для підтримка дітей та молоді у сфері інформаційно-комунікаційних технологій, а також проведення заходів з підвищення рівня цифрової грамотності та культури безпекового поводження в кіберпросторі мешканців громади.

Територія громади налічує в своєму складі 25 населених пунктів, які в свою чергу забезпечені необхідним обладнанням з підключення до мережі високошвидкісного Інтернет та суцільним покриттям мобільного зв’язку.

В громаді проводиться робота із забезпечення вільного доступу громадян до високошвидкісного Інтернет в громадських місцях та соціальних закладах територіальної громади шляхом створення та модернізації точок доступу Wi-Fi Free зон та в рамках Програми очікується збільшити темпи реалізації даного напрямку. Окремої уваги потребує питання додаткової співпраці з основними провайдерами (операторами – постачальниками електронних-комунікаційних послуг) щодо розбудови інфраструктури інформатизації комунікаційних послуг для покращення доступу до високошвидкісної мережі Інтернет, підвищення зон покриття мобільного зв’язку та якості мобільного та стаціонарного Інтернет.

З прийняттям Закону України “Про національну інфраструктуру геопросторових даних” та Порядку функціонування національної інфраструктури геопросторових даних, затвердженого постановою Уряду від 26.05.2021 № 532, в Україні сформовано правове поле створення, функціонування та розвитку національної інфраструктури геопросторових даних, відповідно до якого органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування зобов’язані оприлюднювати на своїх офіційних веб-сайтах та геопорталах геопросторові дані та метадані і відображати їх за допомогою сервісів доступу на національному геопорталі.

Геопортал надає можливість простого пошуку та вільного доступу користувачів до наборів геопросторових даних, оприлюднених відповідно до законодавства, тож Губиниська громада планує стати активним користувачем даного сервісу.

На національному рівні програма співпрацює з Міністерством цифрової трансформації України в рамках впровадження та популяризації електронних послуг, створення комплексної системи навчання цифровим навичкам, впровадження інструментів е-демократії.

На даний час електронні послуги та електронна демократія ставить за ціль допомагати державним та місцевим органам влади надавати публічні послуги більш ефективно і прозоро завдяки розширеним можливостям та новим інструментам електронного урядування, розробленим в інклюзивний спосіб.

У рамках реалізації Програми продовжуватиметься діяльність, спрямована на системний розвиток електронного урядування та електронної демократії, зокрема запровадження та популяризація найбільш ефективних інструментів, онлайн-платформ “Дія. Цифрова освіта”.

Додаткової уваги потребує питання з посилення співпраці з організаціями, які надають міжнародну технічну допомогу щодо залучення інвестицій у сфери інформатизації та цифрового розвитку громади.


Виходячи з проведеного аналізу стану інформатизації, відповідних кількісних та якісних показників можна визначити, що Губиниська територіальна громада активно інтегрується до інформаційного та цифрового простору, підвищує рівень використання інформаційних технологій та рухається в напрямку цифрової трансформації, що впливає на безпосередні чинники економічного зростання, забезпечення соціально-економічної та політичної стабільності.

Проблеми, на розвʼязання яких спрямована Програма:

відсутність структурного підрозділу (відділу) з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації;

недостатній рівень впровадження цифрових технологій у системі публічного управління та адміністрування на місцевому рівні;

низька динаміка цифрових трансформацій окремих секторів розвитку територіальної громади;

повільні темпи розвитку внутрішньої системи електронного документообігу та автоматизованих систем інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності органу місцевого самоврядування;

велика кількість застарілої комп’ютерної техніки в органі місцевого самоврядування, заснованих ним підприємствах, установах та організаціях;

недостатньо розгорнута мережа покриття мобільного звʼязку, мобільного інтернет, а саме якість послуг, що надаються в населених пунктах територіальної громади;

низькі показники доступу до широкосмугового інтернету у розрізі окремих населених пунктів територіальної громади;

недостатня спроможність органу місцевого самоврядування до впровадження цифрової трансформації територіальної громади (відсутність кваліфікованих кадрів);

недостатній рівень компетентності посадових осіб селищної ради та громадян щодо використання технологій е-урядування та е-демократії;

низький рівень залучення громадян громади до участі у процесах формування цифрового суспільства, упровадження технологій е-демократії, у тому числі із залученням ресурсів міжнародних організацій;

низький рівень цифрової грамотності різних категорій жителів територіальної громади.

 

  • Мета, пріоритетні напрями та завдання інформатизації територіальної громади

1. Програма спрямована на формування та реалізацію політики у сферах інформатизації, цифровізації, цифрового розвитку, цифрової економіки, цифрових інновацій, електронного урядування та електронної демократії, розвитку цифрового суспільства на місцевому рівні.

Мета Програми – забезпечення доступу мешканців громади до процесів формування цифрового суспільства через упровадження інноваційних підходів, інструментів та технологій е-урядування, е-демократії, цифровізації громади, інших сучасних електронно комунікаційних послуг шляхом модернізації системи публічного управління, соціально-економічним розвитком громади, розвитком інфраструктури відкритих даних, електронної комунікації та забезпечення рівності громадян незалежно від місця їх проживання в дотриманні їх конституційних прав, мінімізація впливу людського фактору та корупційних ризиків в наданні публічних послуг, побудови, розвитку, інтеграції та використання сучасних цифрових мереж та систем, інформаційних ресурсів, інформаційних та цифрових технологій.

2. До пріоритетних напрямів інформатизації територіальної громади належать:

цифрова трансформація органу місцевого самоврядування;

цифровізація публічних послуг;

розбудова інфраструктури інформатизації територіальної громади;

підвищення рівня цифрової грамотності різних категорій громадян;

стимулювання розвитку цифрової економіки територіальної громади.

Пріоритетний напрям «Цифрова трансформація органу місцевого самоврядування» включає такі завдання:

розвиток системи електронного документообігу (СЕДО) в органі місцевого самоврядування, заснованих ним підприємствах, установах та організаціях;

створення (модернізація) цифрових систем (закупівля комп’ютерного, серверного та іншого обладнання) та придбання засобів інформатизації;

забезпечення функціонування та адміністрування цифрових систем (і тощо).

створення електронних архівів та оцифрування реєстрів;

просування інструментів електронної демократії: електронних петицій, опитувань, звернень громадян, обговорення проектів нормативно-правових актів, громадського бюджету тощо;

забезпечення доступності для осіб з інвалідністю з порушенням зору, слуху та мовлення офіційних вебсайтів, реєстрів, інших ресурсів і цифрових послуг.

Пріоритетний напрям «Цифровізація публічних послуг» включає такі завдання:

забезпечення надання публічних послуг в електронній формі (встановлення обладнання для QR-валідації, зчитування ID-карток, використання мобільних цифрових валіз тощо);

розвиток геоінформаційної системи та моніторингу території громади.

Пріоритетний напрям «Розбудова інфраструктури інформатизації територіальної громади» включає такі завдання:

модернізація центру надання адміністративних послуг у «Дія. Центр» та розширення мережі точок доступу до публічних послуг;

забезпечення безперешкодного доступу до високошвидкісного інтернету та підвищення якості мобільного зв’язку та мобільного інтернету всіх населених пунктів територіальної громади;

облаштування відкритих Wi-Fi зон у громадських місцях, а також у приміщеннях органу місцевого самоврядування, заснованих ним підприємств, установ та організацій;

підключення соціальних закладів територіальної громади до широкосмугового інтернету із швидкістю від 100 Мбіт/с;

впровадження використання систем відеоспостереження, оповіщення населення щодо надзвичайних та аварійних ситуацій, фіксації правопорушень, контролю за якістю повітря і рівнем забруднення тощо;

Пріоритетний напрям «Підвищення рівня цифрової грамотності різних категорій громадян» включає такі завдання:

підвищення кваліфікації працівників органу місцевого самоврядування та депутатів місцевої ради з питань інформатизації, цифрового розвитку, електронного урядування, електронної демократії;

сприяння розвитку цифрової компетентності працівників сфер освіти, культури, тощо;

популяризація використання онлайн-платформи «Дія. Цифрова освіта»;

розвиток мережі хабів цифрової освіти на базі бібліотек територіальної громади;

проведення заходів для підвищення рівня цифрової грамотності громадян та культури безпекового поводження в кіберпросторі;

підтримка дітей та молоді у сфері цифрових технологій.

Пріоритетний напрям «Стимулювання розвитку цифрової економіки територіальної громади» включає такі завдання: 

підтримка розвитку ІТ-сектору та стартапів у територіальній громаді;

просування пропозицій субʼєктів господарювання територіальної громади на маркетплейсі цифрових продуктів та рішень для громад платформи «Дія. Цифрова громада»;

створення та розвиток обʼєктів інфраструктури підтримки малого та середнього підприємництва (бізнес-інкубаторів, коворкінг-центрів, центрів підтримки бізнесу, стартап-центрів тощо), центру підтримки підприємництва на базі центру надання адміністративних послуг.

У відповідності до пріоритетів інформатизації територіальної громади формуються переліки завдань, проектів, робіт за формами, неведеними в додатках 1, 2.

5. Очікувані результати у сфері інформатизації

Успішна реалізація заходів Програми буде мати позитивний вплив як на загальний соціально-економічний розвиток громади, так і на його конкретні аспекти, зокрема:

створення структурного підрозділу (відділу) з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації;

забезпечення розвитку публічних послуг і сервісів на основі цифровізації та сприяння збільшенню динаміки цифрових трансформацій в громаді;

забезпечення збільшення кількості автоматизованих робочих місць, що підключені до системи електронного документообігу в органі місцевого самоврядування, заснованих ним підприємствах, установах та організаціях;

придбання та модернізація програмно-апаратних засобів інформаційно-комунікаційних систем;

покращення доступу до високошвидкісної мережі інтернет, підвищення зон покриття мобільного зв’язку та якості мобільного і стаціонарного інтернет, забезпечення безперешкодного доступу до високошвидкісного інтернету, облаштування Wi-Fi Free зон у громадських місцях всіх населених пунктів територіальної громади;

підвищення рівня цифрової грамотності посадових осіб селищної ради та різних категорій громадян;

розвиток інструментів е-демократії у територіальній громаді та залучення громадян громади до участі у процесах формування цифрового суспільства, підвищення рівня компетентності посадових осіб селищної ради та громадян щодо використання технологій е-урядування та е-демократії ;

реалізація проектів інформатизації у сферах освіти, культури тощо.


  • Система моніторингу та оцінки результативності виконання Програми

Моніторинг і оцінка результативності виконання Програми здійснюється за напрямами:

результативність реалізації завдань, проектів, робіт Програми;

стан впровадження проектів цифровізації територіальної громади;

заплановані та фактичні обсяги і джерела фінансування Програми;

досягнення цільових значень індикаторів цифрової трансформації територіальної громади згідно з переліком, визначеним у порядку здійснення моніторингу та проведення оцінки результативності виконання Національної програми інформатизації та її складових, за формою, наведеною у додатку 3.



Секретар селищної ради Анастасія ПЕДАН

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux